poniedziałek, 7 lipca 2014

Wspomnienia z dzieciństwa

Małpowanie

Gdy wspominam teraz przeszłość, to wydaje mi się, ze duża część moich zachowań w przeszłości pochodziła z naśladowania rówieśników. Teraz gdy o tym myślę, dochodzę do wniosku, że moje małpowanie wynikało głównie z braku wyrobionego światopoglądu. Gdy miałem kilka czy kilkanaście lat nie miałem pewności co jest w porządku, co nie, co mogę robić co nie itd. Toteż często udawałem "kogoś innego", żeby za bardzo się nie wyróżniać. Taka postawa nawet do dzisiaj bywa wygodna, chociaż stosuje ją znacznie rzadziej.

Nękanie

Gdy piszę o przeszłości, to najczęściej mam na myśli okres podstawówki i liceum. Jeśli chodzi o szkołę nie za bardzo lubiłem tam chodzić. Z tego co teraz pamiętam to głównie przez problemy z rówieśnikami. W podstawówce starałem się dużo opuszczać, często udawałem chorobę w domu, aby uniknąć szkoły.
Na ogół formy nękania (ze strony rówieśników) nie były specjalnie wyszukane. Jednak gdy ma się kilka czy kilkanaście lat to, to co teraz wydaje się błahe wtedy potrafiło być czymś poważnym. W moim przypadku było to często chowanie plecaka, wpychanie do damskiej toalety, ogólnie coś co teraz bym nazwał przemocą psychiczną. Sporadycznie przemoc fizyczna.

Dojrzewanie płciowe
 
Jak miałem 10-11 lat zacząłem intensywnie myśleć o seksie, czyli odczuwać regularnie popęd płciowy. Jeśli patrzeć na częstotliwość masturbacji to chyba mój szczyt myślenia o seksie przypadał gdzieś na ~12-16 rok życia. Nie przypominam sobie w tych fantazjach czegoś co nazwałbym teraz „uczuciami wyższymi”. Na ironie - w tym okresie nawet nie rozmawiałem z dziewczynami, wiec seks był tylko w sferze intensywnych marzeń.
W okresie późnej podstawówki i wczesnego liceum myślałem, że skoro "wszyscy" mają dziewczynę lub chłopaka, chodzą na randki, uprawiają seks, potem zakładają rodziny, mają dzieci itd, to pewnie i ja tak kiedyś będę. Równocześnie wydawało mi się, że ciężko znaleźć, kogoś kto by był "aż tak zacofany jak ja" jeśli chodzi o kontakt z płcią przeciwną.

1 komentarz: